BM

Nordea bygger fintech-selskapets plattform inn i tilbudet til småbedrifter

Startupen Mynt satser tungt i hele Norden, og nå har fintech-selskapet sikret sitt første store bank-samarbeid. Nordea bygger løsningen for kreditt- og utgiftshåndtering inn i sitt tilbud til små- og mellomstore bedrifter.

Adm. dir. og medgründer Baltsar Sahlin (t.v.) i Mynt, og Anders Bromander, Head of commercial cards i Nordea.
Publisert

Nordea har i en årrekke peilet seg inn mot mindre selskaper, blant annet gjennom sitt «Startup & Growth»-program. Til neste år bredder den nordiske storbanken ut tilbudet til små- og mellomstore selskaper - i samarbeid med en startup.

BankShift har tidligere skrevet om Mynt, et svensk fintech-selskap som satser hardt i Norge. Verdiforslaget er enkel håndtering av betalingskort og utgifter for bedrifter, sømløst knyttet til både regnskap og kreditt.

Nå går de to aktørene sammen. I sitt tilbud til små- og mellomstore selskaper, ruller Nordea ut white label-løsningen til Mynt, som i tillegg til betalingskort inkluderer sanntidsovervåkning og håndtering av utgifter, automatisert kvitteringsløsning, ERP-integrasjon og automasjon av regnskap - blant annet.

Fintech-selskapet hevder å redusere tidsbruken på et enkelt utlegg fra 20-45 minutter til 30-120 sekunder, og mener dette vil frigjøre 10-20 timer per måned i SMB-er.

– Dette partnerskapet viser at banktjenester for SMB-markedet er i ferd med å endre seg. Ved å integrere Mynts plattform for utgiftshåndtering direkte i Nordea sitt tilbud, former vi hvordan banker støtter bedriftskunder over hele Europa, sier Baltsar Sahlin, daglig leder og medgründer i Mynt, i en pressemelding. 

Samarbeidet med Nordea representerer den første store bankintegrasjonen for fintech-selskapet, som av flere store aktører er spådd en lys fremtid. Kapitalmiljøer, deriblant betalingskjempen Visa, har de seneste par årene spyttet inn en halv milliard kroner i selskapet.

LES OGSÅ: