NETTBANK
Tilbyr tredjepartssalg gjennom nettbanken: – En ny standard for hva en digital bedriftsbank kan yte
Danske Bank jobber stadig med å utvikle tjenestene mot bedriftskundene i Norge. Nå benytter halvparten av kundene seg av selvbetjeningsløsninger ved bestillinger.
I Danske Banks resultatsrapport etter tredje kvartal skrev banken at banken nå hadde rullet ut «District Mobile»-appen også i Norge, gjennom kvartalet. Til BankShift fortalte landssjef Erlend Angelfoss at nett- og mobilbanken var noe som kontinuerlig forbedres i banken. Og tjenesten District Marketplace har nå fått anerkjennelse for tilbudene.
– Med Marketplace har vi skapt en fleksibel selvbetjeningsløsning som møter kundenes økende forventninger. Våre bedriftskunder setter pris på raske og enkle brukergrensesnitt som gir dem full kontroll, sier leder for bedriftsmarked Ronny Junge-Larsen i Danske Bank Norge.
Tjenesten har vært integrert i Danske Banks nettbank for bedriftskunder en stund og fungerer som en dynamisk plattform der bedrifter kan få tilgang til, og kjøpe, et bredt spekter av finansielle produkter og tjenester, inkludert både tilbud fra Danske Bank, og utvalgte tredjepartsleverandører, som skal gi kundene mulighet til å skreddersy sin økonomi etter behov.
– Ved å gi kundene våre tilgang til over 110 produkter på tvers av våre markeder, møter vi ikke bare forventningene, vi setter også en ny standard for hva en digital bedriftsbank kan yte, sier Junge-Larsen.
Siden lansering mellom 2022 og 2024 har plattformen fått stadig flere brukere, der mer enn halvparten av alle nye produkter og tjenester bestilles av kundene selv, skriver Danske Bank.
– At så mange av kundene våre velger selvbetjeningsløsninger, viser hvor verdifull denne plattformen er. Det gir en raskere og bedre bankopplevelse for kundene, samtidig som vi reduserer manuelle prosesser. Dette er en vinn-vinn-situasjon for alle, sier Junge-Larsen.
District Marketplace har nå også vunnet en pris under årets Qorus Finacle Innovation Award, der tjenesten fikk prisen for beste «Business Banking Innovation».
– Prisen er ikke bare en anerkjennelse av ett enkelt prosjekt. Det er en refleksjon av vår forpliktelse til å ligge i front når det gjelder digital innovasjon. Vi vil fortsette å investere i løsninger som styrker kundene våre og hjelper dem med å lykkes i en stadig mer digital verden, sier Junge-Larsen.