TJENESTETILBUD
Gjør endringer ved flere kontorer
Det vil bli gjort endringer ved enkelte av kontorene til Sparebank 1 Østlandet fra og med januar, etter at banken ser økt digitalisering i hvordan kundene bruker banken.
Sparebank 1 Østlandet skriver i dag at banken nå gjør endringer ved flere kontorer. Endringene gjelder enkelte kontorers åpningstider og tilbud. Endringene kommer av en stadig økt digitalisering hos kundene.
– Alle lokalsamfunn vi er tilstede i er viktige for oss, og kundene vil fortsatt finne oss på de samme stedene som før, sier konserndirektør personmarked Kari Elise Gisnås i Sparebank 1 Østlandet.
– Samtidig følger vi med og tilpasser oss hvordan folk bruker banken. Trenden er at stadig flere velger å bruke banken digitalt og at antall besøk ved kontorene har gått ned over tid. For å kunne fortsette å være en god og solid bank med et godt tilbud til alle også fremover, gjør vi nå noen justeringer, legger hun til.
Antall ansatte forblir det samme
Endringene vil bety justering av åpningstider for fysiske møter, drop-in-tilbud og enkelte endringer i tjenestetilbudet på noen kontorer. Bankshift har vært i kontakt med kommunikasjonssjef Bjørnar Mickelson i banken, som kan fortelle at endringene ikke vil bety at noen mister jobben, men at det kan få effekt ved at enkelt ansatte kan måtte få litt mer reise mellom kontorene.
Endringene trer i kraft 12. januar og Sparebank 1 Østlandet skriver at de nå er i gang med å informere kundene om hva som blir gjeldende for de enkelte kontorene. Samtidig skriver banken at man har et fokus på enkle og digitale løsninger, og at de vil hjelpe flere av kundene til å ta i bruk digitale tjenester, samtidig som de tar vare på de som ikke mestrer dette.