MERKEVARE
Her er den nye logoen til Sparebanken Norge
Om halvannen måned gjennomføres fusjonen som danner Sparebanken Norge. Nå er den visuelle profilen til den nye storebanken klar.

Prosessen for å få på plass merkevaren Sparebanken Norge har ikke vært uten sine utfordringer, men nå er den nye storbanken klar med sin nye visuelle profil og logo.
– Logoen skal representere det vi har vært, det vi står for og det vi skal skape. Vi står skulder ved skulder med kundene våre – alltid til stede for å bidra til vekst og utvikling i lokalsamfunn og næringsliv. Sparebanken Norge skal være full av innovasjon og fart, med blikket rettet mot fremtiden, sier konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth i en pressemelding.
Logoen og merkevarestrategien er som BankShift tidligere har omtalt utformet i samarbeid med byråene Kurppa Hosk og Nosleeptillbrooklyn.
– Siden vi ikke har mye tid på oss, har vi jobbet med to byråer parallelt, og det har fungert veldig fint. De ser samme tingene og har en helhetlig visjon, sa Tonje Marie Schreiner, markedsdirektør i Sparebanken Vest, til BankShift nylig.
Ifølge pressemeldingen har ansatte i både Sparebanken sør og Sparebanken Vest vært tett involvert i arbeidet.
– Vi har sammen skapt en logo og merkevare som vi er stolte av. Det har vært avgjørende å ha med de ansatte i hele merkevareprosessen for å få til det uttrykket som skal representere oss fremover, sier Kjerpeseth i meldingen.
Den nye logoen vil bli tatt i bruk gradvis fra 2. mai, som er fusjonsdatoen.