BANK

Revolut passerer 500.000 brukere i Norge

Bankutfordrerens kundebase har vokst med 150 prosent på to år.

Antoine Le Nel, markeds- og vekstsjef i Revolut nådde en halv million kunder raskere enn ventet.
Publisert

Det er ikke bare i Norge interessen for å laste ned og registrere seg i appen til den britiske fintech-giganten er stor.  

I tredje kvartal var Revolut den mest nedlastede finansappen i hele Norden, foran blant annet Klarna, Vipps Mobilepay, Paypal og Nordea Mobile.

I Norden har Revolut nå passert to millioner brukere, drøyt én million av disse er svenske, 500.000 er nordmenn, mens dansker og finner deler på den siste fjerdedelen. På nordisk nivå tilsvarer det en vekst på 120 prosent.

– Vår raske suksess i Norden handler ikke bare om å tilby flere produkter enn konkurrentene, men om å tilby de riktige produktene, sier Antoine Le Nel, som er global markeds- og vekstsjef i Revolut i en pressemelding.

Nådde milepælen raskt

Og raskt har det virkelig gått. Da BankShift traff Le Nel i London i slutten av september fortalte han at Revolut hadde passert 400.000 brukere med god margin og at:

 – ... før nyttår kommer vi til å ha 500.000 kunder.

Det klarte man med nesten to måneders margin. Ifølge Le Nel er oppskriften følgende:

– Vi vokser raskt fordi vi lytter til kundene våre, vurderer behovene deres og leverer det de faktisk ønsker, med deres behov i sentrum, sier han i meldingen.

Revolut nedlastninger i Norden i tredje kvartal 2025

I spetember fortalte Le Nel at Revoluts valutatjenester har vært den fremste driveren til at nordmenn har laffet ned appen. Blant norske utvekslingsstudenter er Revolut nærmest standard. Satsingen på Revpoints, Revoluts eget cashback-program har ifølge Le Nel vært en viktig faktor for å få nordmenn å begynne å betale med Revolut i Norge. 

Nordisk oppskalering

Veksten gjør at Revolut nå skalerer opp sin tilstedeværelse. I løpet av 2026 skal en fullt bemannet filial i Stockholm åpne og bli et nordisk knutepunkt.

I september ble kjent at Andreas Talseth blir ny landssjef i Revolut etter å ha meldt overgang fra Vipps Mobilepay.  

Ifølge Le Nel er de lokale talentene som blir ansatt en avgjørende de faktor for å kunne tilby bedre bankopplevelser i regionen.

Ønsker bedre oppgjør

En annen ting som blir viktig for Revolut de nærmeste årene er å bli en del av oppgjørssystemene i Norge, Sverige og Danmark. Uten den aksessen er det vanskelig å bli noe mer enn en sekundærbank. Satsingen i Sverige har blant annet som mål å gi Revolut svensk IBAN. Og Norge vil følge etter.

– I dag bruker nordmenn fortsatt litauisk IBAN, men vi faser dette ut marked etter marked, sa Le Nel til BankShift i september.