KUNDESERVICE
Til topps i kundeservicekåring
Etter en periode utenfor tetsjiktet, klatrer Eika helt til topps i årets kundeservicekåring innen bank fra KSIndeks.

I fjor var Eika ikke engang på pallen, men i årets kåring av norges beste kundeservice i kategorien bank, i regi av KSIndeks, gikk bankalliansen helt til topps.
«Kundene i denne banken er veldig fornøyde med serviceinnstillingen til konsulentene og opplever at konsulentene har en svært god forståelse for saken de tar kontakt om. Mange kunder ønsker å forbli kunder i tiden fremover, og med en fallende lojalitet i bransjen som bakteppe, er dette en spesielt hyggelig tilbakemelding å få,» lyder dommen over vinnerens innsats.
Chatbot-smil
Fra scenen var det fornøyde Eika-ansatte som tok imot beviset på årets seier.
– Det siste året har vært alt annet enn kjedelig i bankbransjen. Bølgen av fusjoner har endret konkurranselandskapet, svindel har nådd en ny topp og kundene forventer superservice, helst før de rekker å logge inn i mobilbanken. Likevel har bankene stått i det, med hodet kaldt og kundeservice-hatten godt plantet på hodet, sa direktør for kundesenteret i Gjøvik for Eika, Morten Johannessen.
– Noen har virkelig utmerket seg, og i kveld skal vi hylle de som har klart balansekunsten mellom teknologi og menneskelighet, og levert smil til kundene, selv i chat-bot form, la han til.
De to øvrige pallplassene gikk til fjorårets vinner, Sparebank 1 Nord-Norge, og Sparebank 1 Østlandet, som også var blant topp 3 i fjor.
For å finne vinneren har CustomerTrends og Kantar spurt mer enn 20.000 kunder som nylig har vært i kontakt med et kundesenter om deres opplevelse.
– Vi legger vår ære i å levere med stil, sjarm og høy kvalitet. Denne nominasjonen opplever vi gir oss bekreftelse på at vi lykkes med nettopp det. Når vi også har klart det i en tid hvor mange strukturelle endringer inntreffer, er det ekstra gøy å kunne levere på kundenes forventninger, sa direktør Hanne Balke i Eika Kundesenter til BankShift da nominasjonen ble kjent.
LES MER: